A diákok kötődése és jóléte az osztály érzelmi intelligenciájának függvénye
A Baszk Egyetem Qualiker nevű kutatócsoportja eddig nem vizsgált tényezőkkel tanulmányozta a serdülők pszichológiai jólétét. A vizsgált változók a csoportos érzelmi intelligencia és a társas kötődés voltak.
A Baszk Egyetem Qualiker nevű kutatócsoportja eddig nem vizsgált tényezőkkel tanulmányozta a serdülők pszichológiai jólétét. A vizsgált változók a csoportos érzelmi intelligencia és a társas kötődés voltak.

A csoport érzelmi intelligenciája gyakorlatilag az osztály hangulatát jelentette, azt, hogy hogyan viszonyulnak egy adott problémához, mennyire értik a csoportban jelen lévő érzelmeket – magyarázta Arantxa Gorostiaga, az egyetem magatartástudományi intézetének kutatója. Az osztályteremben a serdülők, a tudományos ismeretségeken túl, olyan személyes és érzelmi kompetenciákra tesznek szert, melyek a későbbi jólétüket szolgálják. A csoport érzelmi intelligenciája szoros összefüggést mutatott a jó tanulmányi teljesítménnyel.

Nagyon fontos azt látni, hogy a serdülőkor – amikor a gyermekek kezdenek eltávolodni a szüleiktől és közelebb kerülni a társaikhoz, a barátaikhoz – egy nagyon sérülékeny időszak. A csoporthoz való kötődés védelmet nyújt számukra, segít szembe nézni a problémáikkal, tehát jelentősen befolyással van a pszichológiai jólétükre – mondja Gorostiaga.

Azok a serdülők, akik jobban kötődnek a csoporthoz, nagyobb jólétnek örvendnek, ugyanúgy, mint azok, akiknek magasabb az érzelmi intelligenciájuk. Továbbá, azokban az osztályokban, ahol magasabb az érzelmi intelligencia, ott szorosabb a kötődés és a pszichológiai jólét közötti kapcsolat.

A kapott eredmények lehetőséget nyújtanak azoknak az osztályoknak az azonosítására, ahol szükséges a beavatkozás: ki lehet szűrni, azokat a csoportokat, ahol szükséges az érzelmi intelligencia fejlesztése.


Forrás: Medipress - Foto: Pixabay
2016 NOV 17 09:00:00/