A számítógépes játékokban elrejtett hirdetések hatására híznak a gyerekek
Teljesen ártalmatlan, kellemes időtöltésnek tűnik csupán: színes, vidám rajzfilmfigurákkal díszített weblapok, amelyek ingyenes játéklehetőséget kínálnak a gyerekeknek. Mindez azonban veszélyesebb lehet, mint gondolnánk: a játékok gyakran olyan hirdetéseket rejtenek, amelyek hatására több egészségtelen édességet kíván a kis nebuló.
Ezek a hirdetések gyakran gyorséttermekhez, csokoládét, cukrot és chipset gyártó cégekhez kötődnek, és finom, rejtett üzenetekkel igyekszenek rávenni a gyerekeket termékeik fogyasztására – mondják a holland Radboud Egyetem munkatársai, akik 1000 kisgyermek számítógéphasználati szokásait követték nyomon.

Ráadásul minden jel arra mutat, hogy mindezt sikerrel teszik: a gyerekek a látottak hatására mintegy 50 százalékkal több egészségtelen ételt esznek, mint azok a társaik, akik nem játszottak hasonló hirdetésekkel turbózott játékokkal. Még aggasztóbb, hogy létezik egy sor olyan „ingyenes játék” is, amely valójában hirdetés, és kimondottan egy-egy csokoládé vagy keksz termékpromócióját tűzi ki céljául.

Mindez azért is aggasztó, mert világszerte az ötéves gyerekek ötöde túlsúlyos, míg a 11-15 év közötti kamaszok mintegy 35 százaléka sorolható ebbe a kategóriába. Ezek a gyerekek aztán nem csupán túl sok időt töltenek játékkal a számítógép előtt, de ráadásul még egészségtelen ételek reklámjaival is telítődnek.

A felméréshez jól kapcsolódik Dr. Jakab Zsuzsanna, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) európai regionális igazgatójának korábbi nyilatkozata, miszerint a szülők a legtöbbször tudatában sincsenek annak, hogy mivel játszik a gyerek, és milyen hirdetésekkel találkoznak.

Mind a kutatók, mind pedig a WHO szerint fontos tehát, hogy a szülők több gondot fordítsanak erre a kérdésre is.


Forrás: Medipress - Foto: Pixabay
2016 DEC 19 09:00:00/