Rosszabbul teljesítenek a vizsgán, akik óra alatt neteznek
A Michigan Állami Egyetem kutatói az óra alatti laptophasználatot tanulmányozták, és azt találták, hogy a diákok átlagosan 37 percet töltöttek a tananyaghoz nem kapcsolódó dolgok interneten történő keresgélésével, melyek közt élen a közösségi oldalak látogatása, email-ek olvasása, internetes vásárlások, illetve videók nézése szerepelt.
A vizsgálatból az is kiderült, hogy minél többet internetezett valaki óra alatt, annál rosszabbul teljesített a vizsgáin, függetlenül attól, hogy milyen magas volt az intelligenciaszintje, vagy mennyire volt motivált. Mindez a kutatást vezető Susan Ravizza szerint arra enged következtetni, hogy nem jó ötlet beengedni a laptopokat a tanórára, hacsak a használatuk nem nélkülözhetetlen az adott óra tananyagához.

A szakemberek a kutatásban szintén résztvevő Kimberly Fenn előadássorozatának hallgatóit kísérték figyelemmel, akik közül 127-en egyeztek bele abba, hogy a laptopjukat online használat közben ellenőrizzék, emellett intelligenciaszintjüket is megmérték, és egy online felmérés során a motivációjuk mértékét is feltérképezték.

Amint arról Ravizza beszámolt, már korábbi kutatások is kimutatták, hogy a laptopba való jegyzetelés nem igazán hasznos a tanulás szempontjából, mivel az ember, ha már egyszer kinyitotta a laptopot, könnyen kísértésbe esik, hogy elkalandozzon. Éppen ezért ő maga is azt a tanulságot vonta le a kutatásból, hogy az órák előtt nem fogja feltölteni a tananyagot az internetre, így a diákoknak sincs szükségük arra, hogy ott kövessék az anyagot és oda jegyzeteljenek. Ehelyett inkább egy héttel a vizsgák előtt osztja meg diákjaival a jegyzeteit, így az órákon nincs is szükség laptopra, de ha valaki mégis behozná, azt megkéri, hogy üljön hátra, hogy a többiek figyelmét ne vonja el.


Forrás: Medipress - Foto: Pixabay
2016 DEC 21 16:00:00/